Wat haal je uit deze test?

De Social Maturity Test is een sector-initiatief van DDMA commissie Social Marketing. Door het invullen van de test krijg je een beeld van hoe volwassen jouw organisatie is als het gaat om de aanpak en omarming van de kansen van social.

Wat krijg je er voor terug:

  • Je organisatie wordt geplot op hoe volwassen zij is als het gaat om verantwoordelijkheid, kennis, tooling, KPI, data, privacy, ethiek, contentcreatie, service, sales en brand.
  • Je krijgt niet alleen een beeld van je eigen organisatie maar je ziet ook hoe je scoort t.o.v. de gehele sector!
  • Nu je weet waar je staat, wil je ook weten hoe je een volgende stap kunt maken. Je ontvangt op alle 11 thema’s concrete adviezen hoe je social aanpak verbeterd kan worden. Deze adviezen zijn gebaseerd op de beroepspraktijk van alle commissieleden.
  • Wil je niet alleen digitaal advies maar ook live sparren en vragen stellen over het verbeteren van je social strategie, vink dit dan aan na het voltooien van de test. Je maakt dan kans op het bijwonen van een DDMA Social Elite. Een invitation only bijeenkomst waar de beste marketeers in een Amsterdamse wijnkelder bij elkaar komen om issues aan elkaar voor te leggen. Dit leidt tot kennis, een waardevol netwerk en de professionalisering van de data driven marketing sector.

Door de sector voor de sector
De social experts van Nederland komen bijeen in de DDMA commissie Social Marketing. Vanuit dit onafhankelijke kennisplatform ontstaan initiatieven als de Social Elites, de Reclame Code Social en nu dus de Social Maturity Test. Wat is hun drijfveer? Deze groep mensen wil vanuit een onafhankelijk platform ‘hun’ sector op een kwalitatief hoger plan tillen. Dit door onderling informatie uit te wisselen maar vooral door hun gezamenlijke kennis terug te geven aan sector.

Let op! Alleen het DDMA bureau heeft inzage in je antwoorden. Deze informatie geeft DDMA inzicht in de sector en zal alleen op geabstraheerd en geanonimiseerd niveau ingezet worden voor onderzoeksdoeleinden.